2012. november 30., péntek

Negyedike.


"Ha elmegyek is, veled maradok; erre csupán a szeretet képes."


Igazán szerencsésnek tarthattam magam abban a tekintetben, hogy a betegségem nem amortizált le teljesen, sőt, a vérzékenységen, a néha rám törő csontfájáson és súlyveszteségen kívül teljesen jól éreztem magam, egyszerűen nem hagytam, hogy ne érezzem jól magam még a legborongósabb, egyedül töltött időkben sem. Kevés volt az időm bizonyos tekintetben, például abban, hogy szomorú legyek-e vagy boldog.
Viszont a hirtelen súlyveszteségem és étvágytalanságom alaposan földbe döngölte az amúgy is alacsonyan magasodó önbizalmam. Minden ruhám lógott rajtam, s bármennyire is tört rám néha az éhség, ha egy falatot is ennem kellett volna biztosan a mosdóba végeztem volna a wc felett görnyedve.
Másnap reggel valamiért nem lepődtem meg, hogy a srácok bosszújára ébredtem a tegnapi malőröm miatt, legalábbis visszagondolva igazán nem kellett volna azon ledöbbennem, hogy Harry mindenféle bűntudat nélkül rajzolt nekem bajuszt habból nyolc óra tájában.
- Harry! – mormoltam nyűgösen, mikor résnyire nyílt szemhéjam alól kilesve feltűnt a fiú göndör haja, zöld szemei és gödröcskés mosolya. – Mi a...? – kérdeztem volna, miközben makacsul próbáltam magamtól távol tartani a fiút és az arcomhoz nyúlva megérezhettem, hogy mi is csikiz már percek óta. – Te bolond! – akadtam ki, mikor megéreztem ajkaimon a hab édeskés ízét.
- Pedig majdnem sikerült télapót varázsolnom belőled – sóhajtotta panaszosan, elégedetlenül, mert félbeszakítottam szórakozását.
- Ú,ú,ú! – kezdett el jelentkezni Niall. – Én még el sem mondtam a kívánság listámat! – újságolta.
- Tudjuk, tudjuk – legyintette le Zayn. – Egy extra, extra családi pizza, de mi van velem?!
- El ne kezd a tükörszobád! – szólt rá fenyegetően Liam, s pár pillanatra teljesen kiment a fejemből, hogy valószínű ijesztgetni lehetne kora reggeli kinézetemmel.
- Szenet kaptok! – döntöttem el végül, miközben letöröltem, vagyis inkább nyaltam arcomról a habot, míg végül Harry engesztelésképpen az orrom alá nem dugott egy szalvétát.
- Köszönöm – motyogtam.
- És velem mi van? Én ellenkezni se tudtam volna – panaszolta Louis utalva arra, hogy fel sem kelhet az ágyból, hogy a védelmemre keljen.
- Nem tudom, hogy kinek az ötlete volt ez az egész – horkantott Harry, mire szúrós pillantást lövelltem Louis felé, aki inkább fülét-farkát behúzva hallgatott.
- Köszönöm skacok – sóhajtottam elégedetlenül, miközben feltápászkodva az ágyról inkább megindultam a mosdóba.
- Készülj fel, hogy ma nem úszod meg a reggelit! – szólt még utánam Louis, mire reflexszerűen megráztam a fejem. – Ne csináld már, Kim! – vette nyafogósra a formát. – Mióta itt vagyok talán ha...kétszer láttalak enni!
- Mert nem kell – érveltem.
- Olyan nincs! – hitetlenkedett Niall. – Úgy sem menekülsz – szólt rám a fiú ellentmondást nem tűrően, s emiatt kétszer is megfordult a fejemben, hogy egyáltalán vissza menjek-e hozzájuk a délelőtt folyamán. De nem flangálhatok egész délelőtt a kórház folyosóin, főleg mert nem tudom, hogy a papám, mikor akar jönni.
- Végre! Féltem, hogy elszöksz – sóhajtott fel megkönnyebbülten Louis, s már próbált is felém nyújtani egy hamburgert, de tüntetőleg csak megráztam a fejem. – Na! – nyafogta.
- Louis, nem, köszönöm, de nem! – ellenkeztem továbbra is, még csak a gondolattól is felfordult a gyomrom, hogy ilyet egyek, pedig egykor gondolkodás nélkül tömtem magamba az egészségtelenebbnél egészségtelenebb kajákat. Talán akkor kellett volna megismernem Niallt...
- Akkor b terv – makacskodott Liam, s immár egy műanyag salátás tálat próbáltak rám tukmálni.
- Tényleg enned kell Kim, különben fölöslegesen szeded a gyógyszereket – szólt rám az éppen betoppanó ápolónő, miközben lerakta mellém egy műanyag pohárban a gyógyszereimet, s addig szuggerált, míg vonakodva de elfogadtam egy köszönömmel a salátát.
- Végre! – sóhajtottak fel mind az öten túldramatizálva a dolgot, miközben törökülésbe húzva magam igyekeztem lenyomni torkomon a salátaleveleket és egyéb finomságokat. Soha életemben nem ettem meg az ilyeneket, csak ha nagyon muszáj volt, most mégis jólesett a sok zöldség és öntet.
- Nyúltáp – rázta meg a fejét Niall hitetlenkedve, hogy mégis miként tudok én ilyent megenni. Én sem értettem, de az utóbbi időben meg sem lepődtem magamon. Olyanokat szerettem, amiket soha, s olyanoktól lett hányingerem, amiket régebben egész nap ettem volna.
Szavait hallva csak felnevettem, majd kidobva a műanyagtálat letuszkoltam a gyógyszereket is. Louis a vérképének eredményeit várta, mikor a fiúk elmentek megígérve neki, hogy délután visszajönnek, s elvitték az ápolók a szobatársamat is.
Olyan kettő óra lehetett, mikor az ajtó halkan kinyitódott és nagypapám mosolygós ábrázata köszönt vissza rám, mikor belépett a fehér szobába és pár lépéssel átszelve a köztünk lévő távolságot szorosan megölelt, megpuszilgatott, majd magához húzva egy széket leült, s egy pillanatra se eresztette el a kezem.
- Hogy vagy, csillagom? – kérdezte. Éreztem rajta, egyszerűen áradt belőle, hogy valami nincs rendben, de ezt bőszen, makacsul próbálta takarni előlem. Ráhagytam, de egyáltalán nem tetszett. Ő volt az egyetlen, aki képes volt úgy jönni és távozni, hogy nem hagyott maga után olyan érzést, hogy már meghaltam. Ő képes volt elfeledtetni velem a tényeket.
- Remekül – feleltem. – Otthon mi a helyzet? Nagymama? – érdeklődtem. Furcsálltam, hogy ő most nem jött, hiszen a hét elején, még azt mondta, mindketten jönnek.
- Majd legközelebb jön – felelte. – Minden rendben, tudod, csak a szokásos... Benék most nálunk vannak, nem győz sütni, főzni – magyarázta. Ben és a húga, Amy a legfiatalabb unokatestvéreim voltak.
- Érthető – mosolyodtam el felidézve magamban a két kisgyerek kerekded arcocskáját, egyforma zöld szemeiket és teljesen különböző személyiségüket.
- Zajlik az élet, majd hozzád is beakarnak jönni – készített fel.
- Alig várom! – Bent és Amyt talán két éve, hogy nem láttam. Ideje volt már, hogy találkozhassak velük, amíg megtehetem.
- Az orvosok mit mondanak? – tért komolyabb témára nagypapa, miközben tekintete a nyitódó ajtóra villant, ahol épp Louist tolta be Liam és Harry egy kerekesszékben.
- Jó napot – köszöntek illedelmesen nagypapámnak, aki csak egy kedves mosollyal viszonozta a gesztust, majd figyelme újra rám terelődött, míg a fiúk is halk beszélgetésbe kezdtek egymás között.
- Nem tudok többet, mint anyuék – feleltem őszintén. – Szedem a gyógyszereket, de szerintem teljesen fölöslegesen...
- Sose add fel! – makacskodott nagypapám, miközben jobban megszorította a kezem biztatásképp.
- Persze – bólintottam, noha mindketten tudtuk, hogy ezzel jelen helyzetben semmit sem érünk el. – Valami baj van? – kérdeztem kissé összevont szemöldökkel, mikor nem bírtam magammal, s elegem lett barna szemeiből szűrődő hezitálásból és aggodalomból. Nem szokott ilyen lenni.
- El kell utaznom fél évre – sóhajtotta végül. Abban a pillanatban a falat kémlelő tekintete könnybe lábadt, keze még inkább az enyémet szorította, miközben ajkai széle megremegtek.
- Tessék? – kérdeztem hitetlenkedve, noha teljesen tisztában voltam a magyarázattal. Nagypapa világéletében sofőr volt, így volt, hogy hosszú hónapokra el kellett utaznia. De miért pont most?
- Annyira sajnálom, kis csillagom – simított végig szabad kezével az arcomon, mikor hagytam, hogy eluralkodjon rajtam a bánat. – Ha nem lenne muszáj tudod jól, hogy nem mennék... – kezdett el mentegetőzni, de egy esetlen mozdulattal leintettem és megráztam a fejem jelezve, hogy teljesen fölösleges szabadkoznia. Nincs bennem harag, sem vád felé.
- Akkor...mikor látlak újra? – kérdeztem, bár teljesen tisztában voltam a válasszal. Egyszerűen csak erősítés kellett, ami nagypapám arcát látva felért számára egy kegyelemdöféssel.
- Te bármikor, amikor csak akarsz – felelte végül el-el akadó hanggal, arcán végig futó könnyekkel.
A mellkasom lassan kezdett el bomlani, égetni és szúrni. Csak figyeltem nagypapám meggyötört vonásait, ahogy kénytelen belenyugodni a ténybe; mire haza jön valószínű én már nem leszek. Soha többé nem láthatom őt, nem hallhatom öblös nevetését, mély, kellemes hangját és történeteit, amiket órákon át képes volt mesélni.
- Annyira sajnálom – leheltem végül, hiszen összeszoruló torkom miatt aligha tudtam volna hangosabban megszólalni. – Én nem akartam ezt, én nem akarom feladni... – mentegetőztem, s talán egy év alatt most először hagytam, hogy a könnyeim maguk alá gyűrjenek más szeme láttára is.
- Soha, semmit ne sajnálj! – szögezte le magabiztosan. – Te ne, mert neked nincs mit sajnálnod, erről senki sem tehet... – nyugtatott meg, noha ez jelenhelyzetben édeskevésnek tűnt.
- Majd hívsz? – kérdeztem.
- Minden nap, minden órában – ígérte halványan, még mindig remegő ajkakkal elmosolyodva.
- Mikor kell indulnod? – szipogtam. Nem akartam ezzel elrontani az utolsó találkozásunkat, nem akartam, hogy így emlékezzen rám.
- Fél ötkor – pillantott pár másodpercre az órára. Még volt negyed óránk.
- Nagyon vigyázz magadra, rendben? – kértem. – És merre kell menned? – érdeklődtem.
- Olaszország, Franciaország.. – mondta. – Össze-vissza fogok ingázni egy darabig.
- Olaszország – mosolyodtam el nosztalgikusan. – Emlékszel? Megígérted, hogy egyszer elviszel oda! – róttam fel neki viccelődve pár éves ígéretét.
- Hogy felejthetném el? – nevetett fel mindenféle boldogság vagy vidámság nélkül. – Addig sírtál, amíg meg nem ígértem.
- Az részletkérdés – legyintettem halványan mosolyogva, miközben felrémlett előttem a jelenet. Hiába, semmi sem volt, amit ne tudtam volna elérni a papánál egy kis sírással. – Úgy is elmegyünk – érveltem, de csak értetlen tekintetét kaptam válaszul. – Mindig veled, veletek leszek – öleltem magamhoz, hogy fülébe tudjam súgni a szavakat, amik végül minden gátat átszakítottak.
Nagypapám, a mindig mosolygós, mókamester férfi most megtörten, némán zokogva ölelt magához mintha soha többé nem akarna elengedni, s én ezt mind viszonoztam. Úgy kapaszkodtam karjaiba mintha csak az életem lenne, miközben arcom a nyakába temettem és hagytam, hogy úrrá legyen rajtam a kétségbeesés. Hogy én is elsirassam saját magam és mindenem, amim valaha megadatott.
- Nagyon fogsz hiányozni, csillagom – súgta, s belőlem újra kiszakadt a kétségbeesett sírás, a néma könyörgés, hogy hadd maradjak életben. Talán most először tört rám teljes erejéből és valóságában a gondolat, miszerint nem akarok meghalni.
- Te is! – motyogtam, majd erőt véve begörcsölt tagjaimon leszálltam nagypapámról, hogy útnak indulhasson. – De papa, kérlek ne felejts el – kértem. Tudtam, hogy most beszélek vele utoljára teljesen komolyan, s most egyetlen egy szót sem találtam szentimentálisnak, amik elhagyták az ajkaim.
- Ne bolondozz – kérte, de én csak megráztam a fejem jelezve, hogy teljesen komolyan beszélek.
- De ne is így emlékezz rám! – folytattam. – Ne erre az összeszakadt csontkollekcióra, amivé váltam, hanem aki régen voltam, tudod...akit elvittél vidámparkba, hagytad vezetni és akinek folyton történeteket meséltél, kérlek emlékezz rá, mert én már kezdtem elfelejteni! – könyörögtem.
- Én most is őt látom – simított végig az arcomon, miközben nagy nehezen felkelt és fájdalmas szívvel ugyan, de megpuszilva a homlokom végül magamra hagyott. – Szeretlek, kis csillagom!
- Én is – szipogtam, majd addig integetve, amíg be nem csukódott az ajtó szépen lassan álomba sírtam magam. Csak akkor tűnt fel, hogy Louisék már valószínű hosszú ideje elhagyták a szobát, mikor az oldalamra fordulva csak az üres ágyat pillanthattam meg könnyeim homályos fátylán keresztül.

9 megjegyzés:

  1. Fantasztikus, de nagyon szomorú fejezet lett. Amikor a búcsúzós résznél jártam, a végén, már én is majdnem sírtam. El is sírom magam, ha nem vagyok erös. Gratulálok hozzá, remélem, sietsz a következövel!! :D <3

    VálaszTörlés
  2. Kedves Briana Rybak...

    Kihasznalom azt a helyzetet, hogy nem "szokasod" valaszolni a megjegyzesekre, s igy en batran vetemedek arra, hogy kiirjam - az akar mèg megengedettnel is szemelyesebb - gondolataimat. Sikerult kovetnem a Vas Happnin, London c. blogodat, es az Andy-set is, de a mindkozul eddig ez - ha lehet igy mondanom - avanzsalodott a kedvencemme. Jobban szeretem, ha komolyabb es valos erzeseket olvashatok egy tortenetben, minthogy egy olyat, ami csupa tokeletessegbol all, tulontul rozsaszin minden benne, amit az amerikai tinifilmekbe illo love story-val parositanak.
    Tenyleg keves idom van, akar olvasasra, akar irasra - kommentek irasara -, most is telefonrol potyogok Neked (ennek tudasd be az ekezetek hianyat). Mindazonaltal ez a fejezet ra vett arra, hogy kiirjam mindazt magambol, amit kivaltott belolem. Amit kivaltottal belolem. Nem sirok konyveken, se filmeken, most - emlekeim szerint - eloszor tortent meg velem, hogy megkonnyeztem. Szep leirasodnak hala tokeletes atereztem a lany keseruseget, s az se egy utolso szempont, hogy pont a Nagypapajaval tortent meg ez a fajdalmas beszelgetes, ami csak duplan rontott az erzekenysegemen. Mindazt, amit leirtal, olyanokat valtott ki belolem, amit remeltem, hogy nem fogok, es ez - mint olvaso + barmennyire fajo dolog is nekem, mint "iro" ezert csak dicserni tudlak. Szoval koszonom, es kicsit nem is.Megtõrtel, ezt pedig ertsd elismeresnek, hiaba is nehez ezt leirnom, s beismernem.
    Remelem megjegyzesembol nem azt veszed le, hogy neheztelek e miatt a fejezet miatt Rad, sokkal inkabb - ugymond - nottel a szememben.
    Igazabol mèg most sem igazan tudom, hogy miert osztottam meg ezt Veled - ezt a zavaros gondolatmenetu kisregenyt -, de szerintem megerdemled, hogy legalabb tudj arrol, miket is tudsz Te kivaltani egy adott emberbol...

    Szeretettel, Tyra

    VálaszTörlés
  3. Szia Bri :)

    Sajnálom, hogy eddig nem írtam komit, csak sajnos eléggé el voltam/ vagyok havazva, de az összes felkerült részt elolvastam és nagyon imádtam. Ez a rész tényleg egy kicsit szomorkásra sikeredett, de ennek ellenére olyan hamar a végére értem, hogy saját magamat is megleptem.
    Kíváncsi vagyok hogy alakul Louis és Kim kapcsolata szóval alig várom a következőt.
    Puszi Cassy C

    VálaszTörlés
  4. Basszus..,ez nagyon megható volt. mikor a papája bejött és mondta hogy el kell mennie én onnantól sírtam..D: még soha nem hatott meg ennyire mint most te..:) nagyon várom a kövi részt!.:) új olvasód vagyok..:) xoxo:)

    VálaszTörlés
  5. Hát ez eszméletlen szomorú rész volt :(az elején még az a vidám résznek indult és hirtelen a szomorú valóságba csöppentettél :( Remekül leírtad az érzéseit, és egyszerüen mindent. Olyan szép és rettenetesen szomorú volt, hogy bekönnyeztem , ezt pedig blogoknál, csak egyszer éltem át :'( gyönyörű volt az egész rész ...jajdeeszméletlenűl remélem, hogy nem fog meghalni, de a jelen tények nagyon úgy mutatnak :( siess a következővel*.*

    VálaszTörlés
  6. IMÁDOM A BLOGODAT! *__* ez pedig egy olyan rész volt.. aminél nem sajnáltam a könnyeimet. : D gratulálok!:) xx

    VálaszTörlés
  7. Olyan mintha magamról olvasnék... Lehet, hogy hülyén hangzik, de ezt az életet szívesen magamévá tenném, ami Kimnek adatott meg. Rövid és szomorú. Tiszta őrült vagyok, hogy erről álmodozom...

    VálaszTörlés
  8. Istenem az egész részt végig sírtam. Annyira csodálatos :')

    VálaszTörlés
  9. nagyon szepen irsz! tjesen ateltem mindent… mèg most is sirok:D :')

    VálaszTörlés